bester - רק הטובים ביותר

מרכזיות טלפונים לעסקים גדולים – סקירת יצרנים מובילים

Telephone For Enterprises - leading manufacturers overview

 |  27/3/2012 מספר 1000152 דרגו:

ארגונים גדולים עדיין כבולים למעגל המכיל את סיסקו, אוויה ותדיראן טלקום. מגמות חדשות בדרך לשוק זה, עם מרכזיות שמוזילות עלויות ומספקות יכולות מתקדמות.

IPx Office (IPx Office)

תדיראן טלקום מקבוצת אפקון תעשיות, שבשליטת שלמה שמלצר, משלבת ומטמיעה מערכות מתקדמות לתקשורת קול ונתונים באתרי לקוחות עסקיים


הצג טלפון

Business Communications Manager (Business Communications Manager)

אוויה (אנגלית: Avaya) היא חברת תקשורת כלל עולמית המתמחה בטכנולוגיות טלפוניה ומוקדי טלפוניה לחברות


הצג טלפון

Call Manager (Call Manager)

חברת Cisco היא חברת התקשורת המובילה בעולם, הן בציוד התקשורת המתוחכם שלה והן בקביעת סטנדרטים (פרוטוקולים) בנושא.


הצג טלפון

המחקר

מרכזיות טלפונים לעסקים גדולים – סקירת יצרנים מובילים

מרכזיות טלפונים לעסקים גדולים – סקירת יצרנים מובילים

 
 
ארגונים גדולים עדיין כבולים למעגל המכיל את סיסקו, אוויה ותדיראן טלקום. מגמות חדשות בדרך לשוק זה, עם מרכזיות שמוזילות עלויות ומספקות יכולות מתקדמות.
 
בחירת מרכזיה הפכה לתהליך מורכב של שיקול דעת וקביעת המתווה לבחירה המתאימה ביותר לעסק ולתקציבו. לשאלה "כיצד לבחור מרכזיית טלפוניה לעסק" אין תשובה אחת ברורה. רבים מתפתים לא לשקול את כל החלופות ורוכשים מרכזיה (פיזית) ממוכר אגרסיבי, שמסתובב בין העסקים ומוכר להם מרכזיות הנחזות כמרכזיות IP זולות להפליא (בד"כ עם שמות יוקרה, אבל כמעט כולן מיוצרות בסין, בד"כ באותו מפעל). ברור שהנפילה הכואבת תגיע די מהר.
 

מי הם השחקנים בשוק המרכזיות לעסקים וארגונים גדולים?

בשוק הזה קיימים, למעשה, שלושה שחקנים מתחרים בולטים: סיסקו, אוויה ותדיראן טלקום. תדיראן טלקום מהווה כמחצית מהשוק. אוויה מעט יותר חזקה בשוק הישראלי מסיסקו, במיוחד מאז שרכשה חלקים מנורטל (שפשטה, כזכור, את הרגל). בחלק מפלחי השוק מהווים פתרונות IP-Centrex תחרות מסוימת לפתרונות הללו, אם כי ארגונים גדולים מאוד בישראל אינם נוטים עדיין לבחור פתרונות שלא כוללים מרכזיה בתוך הארגון.

 

מה ההבדלים בין שלושת השחקנים הללו?

למעשה, אין הבדלים משמעותיים מבחינה טכנולוגית ומבחינת עושר היכולות והתכונות בין שלושת הפתרונות המתחרים, למעט אם צרכי העסק \ הארגון הגדול כוללים: UC, וידיאו חוזי לרבות יכולות טלה-פרזנס, עם שילוב המכשירים הניידים החדשים המתקדמים שיש בשוק: סמארטפונים וטאבלטים ארגוניים, עם יכולת שילוב שלהם בכל היישומים הוותיקים שבארגון כולל בענן פרטי, היברידי וציבורי. תדיראן טלקום טרם הגיעה ליכולות עצמאיות שכאלו נכון להיום (קיים פתרון של תדיראן בשת"פ עם יצרנים אחרים). הטאבלט הארגוני של סיסקו קרוי Cius וזה של אוויה קרוי Flare. שניהם מגיעים עם תחנת עגינה ההופכת אותם למחשב שולחני ושניהם באים עם יכולות טלה-פרזנס ושילוב בכל המערכות הארגוניות ובכל יישומי הענן לסוגיו. מכאן, למי שחשוב השילוב והיכולות הללו, הבחירה מצטמצמת כיום בין סיסקו לאוויה.

 

איך בוחרים מרכזיית IP?

ארגונים גדולים שוכרים יועצים או חברת ייעוץ תקשורת כדי לקבל מענה לשאלה זו. יש ארגונים הנוקטים בכלל הוותיק, שהיה נפוץ בתעשייה לפני כמה עשורים: "עוד לא פיטרו את המנהל שבחר ב-IBM ". אזי, הם בוחרים במרכזיה של סיסקו, תדיראן-טלקום או אוויה, ובזה מסתיים תהליך קבלת ההחלטות. עסקים קטנים עד בינוניים בוחרים במרכזיה של פנסוניק או LG, וגם כן נמנעים מלבדוק חלופות. אם רוצים לבזבז את הכסף, זו בדיוק הדרך הבטוחה ללכת בה.
 
הדרך הנכונה לבחור מרכזיה היא לבחור מה שמתאים, ויעלה הכי פחות כסף. כמובן, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קניינית ב"חתונה קתולית".
 
מגמות חדשות בתחום מרכזיות לעסקים וארגונים גדולים:

המגמות החדשות בתחום המרכזיות לעסקים וארגונים חדשים טרם הגיעו לישראל, אבל הן תגענה (ככל הנראה במהלך 2012). המגמה הבולטת: מתן שירותים כוללים בענן או כ- Hosted ע"י ספק תקשורת משולב ענק. ניתחנו בנפרד את היתרונות של שילוב שירותי תקשורת מספק אחד גדול (Quadruple Play). דוגמאות בולטות מחו"ל: שירותי התקשורת לעסקים של ספקיות הבזק והסלולר האמריקאיות הענקיות AT&T ו- Verizon.
 
במקביל, המגמות החדשות של שירותי תקשורת בקוד פתוח (אסטריסק) ובענן הגיעו במהלך 2011 לארגונים ולעסקים ברמת הביניים – SME, לאחר הצלחה די יפה ברמת ה- SMB. במהלך 2012 ואילך נראה פתרונות אלו מתפשטים גם לתחום הארגונים והעסקים הגדולים.
 

מהם המאפיינים הבולטים כיום בארגונים ובעסקים גדולים בבחירת מרכזיה?

א. בד"כ יש הפרדה ארגונית ומעשית בין יחידות ה- IT לתקשורת, טלקום וטלפוניה, הפרדה שתלך ותעלם ברבות הימים ככל שעולם טלפונית ה-IP יתעצם ותחום העננים יתפוס מקום חשוב בכל תחומי ה- ICT.
ב. צרכי התקשורת של הארגונים מאוד מגוונים, ונקבעים בד"כ במכרזים פתוחים ולעיתים אף פומביים, שמוצעים כל פעם על פי צורך ייחודי של הארגון והעסק.
ג. בד"כ יש בחברות אנשים עם ידע בתקשורת, שיודעים להתווכח עם הספק ויודעים להציג דרישות מקצועיות מאוד מפורטות.
ד. יש נטייה לבחור בספקים גדולים ויציבים ובהתקשרויות לטווח ארוך.
ה. חבילות משולבות ו- One Bill אינן משמעותיות עדיין לפלח שוק זה.
ו. אין עדיין נטייה בחלק מהחברות לצאת ב- Outsourcing (מיקור חוץ) לשירותי התקשורת.
ז. בין הדרישות הייחודיות בפלח שוק זה יש חשיבות מיוחדת לשירותי CRM מגוונים ובעיקר ל- Contact Centers, שמצויים ברוב החברות בפלח שוק זה. נושאי האבטחה, לרבות חיבורי VPN ונושא השרידות, רמת תחזוקה ורמת שירות, תופסים גם הם מקום מרכזי, חשוב ובולט.
ח. גופים אלו מסתייעים בד"כ בשירותי יעוץ ותכנון תקשורת, לרבות שירותי בקרת עלויות התקשורת וביצוע אופטימיזציה בהם.
 
שורה תחתונה:
עסקים וארגונים גדולים יכולים להיכנס בשקט לבחינת פתרונות ב- VoIP, בין היתר בקוד פתוח בתקשורת, במיוחד בענן. הפתרונות, שיש כיום בשוק, זולים, יציבים, דוברי עברית, מכילים יכולות מתקדמות לרבות Call Canter, וידיאו חוזי, שילוב סלולר, BI, CRM, ו- UC, ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות - SLA בכל פתרון בו בוחרים, מכל סוג.


הסתייגויות

המידע באתר נועד לצורך כללי ואינפורמטיבי בלבד, אין לראות במידע זה תחליף לייעוץ מקצועי פרטני מותאם לדרישות המיוחדות של העסק.

הסתייגות כללית

לחץ לקבלת מידע נוסף

כתוב לנו

מחק טופס